tiistai 15. tammikuuta 2013

Suomen ruotsalainen

Minun oma kone toimii taas ♥ jeee.

Minun olo on vähän parempi nyt. Toivotaan että tää menee nopeasti ohi. Eli siis minulla on maha tautia.

Mutta asiaan,

Minä olen suomen ruotsalainen. Ja kaikki ei tiedä mitä tarkoittaa, moni luulee että minä tulen Ruotsista ja että olen muuttanut Suomeen. Mutta en ole. Olen aina asunut Suomessa ja vanhemmat oat mys syntyneet Suomessa. Mutta minulla on suomen kieliset serkut ja olen kuullut suomen kieltä koko elämäni. Ja kuin aloitin  ratsastuksen 5 v niin menin suomen kieliseen ratsastuskouluun.
Eli voi olla suomen ruotsalainen vaikka on aina asunut Suomessa..

Minulla oli ylä asteella 7 todistuksessa. Mutta se oli siitä kiinni että mä en jaksanut kielioppia ja en lukenut kokeisiin. Mutta nyt täällä kokkilinjalla meillä oli yks jakso Suomea ja  siitä sain 2 ( eli 8).
Tässä teille vähän tietoa.




//Linda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti


Kommentoikaa :)